The Meaning of the Demanding Reader

  • Inside my vault, I’ve already discussed who a demanding reader is, what his role entails, and have meditated on this extensively. The number of notes where ideas about him have accumulated is staggering.
    • In short, he embodies several traits that distinguish him as an exceptional reader.
      • He skims much more than he thoroughly reads.
        • The usual dichotomy between a non-reader and a reader.
      • He is a discerning reader, which means that he adopts a particular attitude towards any wisdom.
        • Even when he is critical of the writer, it doesn’t mean that there is no mutual respect.
      • But most importantly, he designs situational models that can be applied to the conditions he exists in.
  • It’s not the person who merely decodes symbols from paper, but the one who is devoted to the act of reading itself.
    • And by the act of reading, I mean the process of discovering one’s own wisdom.
  • Aristotle wrote that a good society lives three lives, each of which can be ascribed to a demanding reader in a certain way:
    • The life of knowledge and productivity.
      • The reader knows how to interact effectively with knowledge: [[various reading techniques|what to read, how to read, and how to document]] what has been learned.
    • The life of entertainment.
      • For a reader, everything is a game; a demanding reader doesn’t regard someone else’s wisdom as immutable. Quite the opposite, for him, a book is a scenario that can be altered and a proposition that needs to be tested and evaluated for its merit.
    • The life of contemplation.
      • What has the reader absorbed, and how should he live?
      • In a certain respect, it’s an ethical question, akin to the one I ask myself more often lately.
        • What have I accomplished, and how should I proceed with my life?

Суть требовательного читателя

Значение Требовательного Читателя

  • Внутри моего архива я уже обсудил, кто такой [[Загадочная роль Требовательного чтеца|требовательный читатель]], какова его роль и долго размышлял над этим. Количество заметок, где накоплены идеи о нём, поражает.
    • Вкратце, он воплощает несколько черт, которые выделяют его как исключительного читателя.
      • Он сканирует текст намного больше, чем читает его тщательно.
        • Обычная дихотомия между не-читателем и читателем.
      • Он разборчивый читатель, что означает, что он принимает особое отношение к любой мудрости.
        • Даже когда он критичен по отношению к писателю, это не означает отсутствия взаимного уважения.
      • Но, что самое важное, он создаёт [[Model of reading the information by the demanding reader. How he sees every text.canvas|ситуационные модели]], которые можно применять к условиям, в которых он существует.
  • Это не человек, который просто [[The sequential text in the 21st century is extremely outdated|декодирует символы]] с бумаги, а тот, кто предан самому акту чтения.
    • И под актом чтения я подразумеваю процесс открытия собственной мудрости.
  • Аристотель писал, что хорошее общество живёт тремя жизнями, каждая из которых в определённой степени может быть приписана требовательному читателю:
    • Жизнь знания и продуктивности.
      • Читатель знает, как эффективно взаимодействовать с знанием: [[various reading techniques|что читать, как читать и как документировать]] то, что было усвоено.
    • Жизнь развлечений.
      • Для читателя всё — это игра; требовательный читатель не считает чью-то мудрость неизменной. Напротив, для него книга — это сценарий, который можно изменить, и предложение, которое нужно проверить и оценить на его ценность.
    • Жизнь созерцания.
      • Что усвоил читатель и как он должен жить?
      • В определённой степени это этический вопрос, подобный тому, который я всё чаще задаю себе в последнее время.
        • Чего я достиг и как мне дальше жить?

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *