Rhetorics

Rhetoric by Aristotle Rhetoric is the most important of the tree. The situation, where we have to persuade ourselves, are rare. When we need to persuade somebody else, rhetoric could be of enormous help. It can help align the ideas of the listener with what we are talking about at the moment. It is ofПродолжить чтение “Rhetorics”

Ten Days in a Mad-House | Nellie Bly

Ten Days in a Mad-House | Nellie Bly 🚀 The Book in 3 Sentences Simple and easy book about changing the system. 🎨 Impressions How I Discovered It Who Should Read It? ☘️ How the Book Changed Me How my life / behaviour / thoughts / ideas have changed as a result of reading theПродолжить чтение “Ten Days in a Mad-House | Nellie Bly”

У меня нет рта и я хочу кричать

Не так давно случилось озарение, наткнулся на удивительную книгу, притом случайно. Есть у меня грешок, весьма люблю играть компьютерные игры, играю не много и не частно, но бывает. Сильно зацепила игра Returnal: крайне простая механика, интересная динамика, скорость, неожиданность, удивление и эмоции, в общем все то что так или иначе делает игры притягивающими. Однако сюжетПродолжить чтение “У меня нет рта и я хочу кричать”

I have No Mouth & I must Scream | Harlan Ellison

I have No Mouth & I must Scream | Harlan Ellison 🚀 The Book in 3 Sentences 🎨 Impressions How I Discovered It Not so long ago, I have been sucked in by the game Returnal. Simple and beautiful rogue like game on PS5 system. I like plain games, without sophisticated mechanics. And this isПродолжить чтение “I have No Mouth & I must Scream | Harlan Ellison”

Designing Decisions as in games. Manufacture the experience

These are ideas from designing games book by Sylvester. Decisions are a powerful source of emotions. Explaining it requires logical reasoning. Plainly, we need to tell why we did it and how we did. Many media provoke emotions through spectacle, music, character. But only the stickiest ideas are derived from the successful outcome of aПродолжить чтение “Designing Decisions as in games. Manufacture the experience”

Дизайн решений сфабрикованного опыта

Начнем с того, что достаточно интересный пост-вопрос[^1], но есть нюанс, как и со всем подобным. Игрофикация принимаемых решений, отдельный концепт, достойный целого поста на форуме. Начну из далека и постепенно подойду к концепту, что имелось ввиду, когда говорил о том, что КС – отличный пример популярности на фоне более продвинутых аналогов. Принятое решение – этоПродолжить чтение “Дизайн решений сфабрикованного опыта”

Crucial Conversations | K. Patterson

Crucial Conversations Tools for Talking When Stakes are High | K. Patterson, J. Grenny, R. McMillan, A. Switzler, S.R. Covey. 🚀 The Book in 3 Sentences 🎨 Impressions How I Discovered It Who Should Read It? ☘️ How the Book Changed Me How my life / behaviour / thoughts / ideas have changed as aПродолжить чтение “Crucial Conversations | K. Patterson”

Умение принять интересное решение

Мой взгляд на дисциплину не все разделяют 🙂 Но я тут открыл новую глубину, которая напрямую связана с дисциплиной. Во-первых, дисциплина очень близко стоит с двумя другими аспектами, позволяющими достигать чего-то. Интересом и принятием решением. Долгое время не видел этой связи. Интерес, дисциплина и принятие решений, это серьезный набор инструментов. Интерес подталкивает к исследованию, особенноПродолжить чтение “Умение принять интересное решение”